Дослідник


Особливості роботи з дітьми, які зазнали насильства.
Діти, які стали жертвою насильства, потребують допомоги дорослих, тому педагогічні працівники можуть і повинні чітко донести до дитини, що «життя продовжується», звертаючись до наступних проблем:
- захист від повторного насильства;
- захист від сорому;
- не кидайтеся відразу обіймати потерпілого. Візьміть його за руку або покладіть свою руку йому на плече. Якщо побачите, що це людині неприємно, уникайте тілесного контакту.
- не вирішуйте за потерпілого, що йому зараз необхідно (він повинен відчувати, що не втратив контролю над реальністю).
-  не розпитуйте потерпілого про подробиці того, що сталося. Ні в якому разі не звинувачуйте його в тому, що сталося.
- дайте потерпілому зрозуміти, що він може розраховувати на вашу підтримку.
- якщо потерпілий починає розповідати про те, що сталося, спонукайте говорити не стільки про конкретні деталі, скільки про емоції, пов'язані з подією. Домагайтеся, щоб він говорив: «Це не моя провина, винен насильник»; «Було зроблено усе можливе в таких обставинах».
-  якщо потерпілий вирішив звернутися в міліцію, йдіть туди разом. При оформленні заяви, з'ясуванні прикмет злочинців він знову в подробицях переживе жахливу ситуацію. Йому буде потрібна ваша підтримка.
- при консультуванні жертв сексуального насильства необхідно домагатися наступних цілей 
-  забезпечити можливо повніше і безумовне прийняття себе.
-  сприяти підвищенню самооцінки.
-  допомогти скласти конкретний план поведінки в обставинах, пов'язаних з насильством (інформація про міліцію, правоохоронні органи, медичні процедури).
-  допомогти визначити основні проблеми.
-  допомогти мобілізувати системи підтримки особи.
-  допомогти усвідомити серйозність того, що сталося.
-  допомогти усвідомити необхідність згаяти час на одужання.
-  виявити і зміцнити сильні сторони особи клієнта. 

Немає коментарів:

Дописати коментар