Правила організації інтерактивного навчання:
1. У роботу повинні бути залучені (в тій чи інший
мірі) всі учні;
2. Активна участь учнів у роботі має заохочуватися;
3. Учні мають самостійно розробити та виконувати
правила роботи у малих групах;
4. Учнів під час використання інтерактивних методів
навчання не повинно бути більше 30 осіб. Тільки в цьому випадку можлива
продуктивна робота у малих групах;
5. Навчальна аудиторія повинна бути підготовлена до
роботи у великих та малих групах.
Практика показує, що під час використання
вищезгаданих методів навчання, учні запам’ятовують 80% того, що висловлювали
самі і 90% того, що робили самі.
Позитивні сторони інтерактивної роботи на уроці
-створюють
комфортні умови для навчання;
-кожний
учасник має змогу повірити в свої сили;
-усі
учасники мають змогу зробити свій індивідуальний внесок у загальну справу
унеможливлювається домінування одного учасника навчального процесу над іншим;
-кожен
має змогу розвивати свої індивідуальні здібності;
-формуються
навички кооперації та співробітництва, відчуття роботи в команді. Слабкі учні
почуваються більш комфортно;
-існує
можливість обмінюватися знаннями, ідеями, способами діяльності. Відбувається
багатовимірне засвоєння навчального матеріалу;
-сприяють
розвитку критичного мислення;
Інтерактивні технології, в яких "школа
пам’яті" поступається місцем "школі мислення", сприяють формуванню
у учнів навичок, що дуже потрібні у сучасному світі: думати, розуміти сутність
речей, осмислювати ідеї, концепції і вже на підставі цього вміти знаходити
необхідну інформацію, тлумачити її, застосувати за конкретних умов.
Негативні сторони інтерактивної роботи на уроці
- Інтерактивні технології потребують
значної кількості часу для підготовки учнів та вчителів. Учні повинні засвоїти
процедуру тієї чи іншої вправи. І учням, і вчителям треба звикнути до них.
Бажано пропонувати учням пам’ятки, які містять опис
алгоритму діяльності (послідовний перелік дій, які вони мають здійснювати у тій
чи іншій навчальній ситуації).
-За великий проміжок часу розглядається невеликий
обсяг інформації.Необхідно дати учням завдання для попередньої підготовки
(прочитати, подумати, виконати самостійно підготовчі завдання).
- При використанні ІКТ контроль учителя над глибиною
вивчення матеріалу зменшується.
- Проблемою може бути дисципліна на уроці, тому що
спілкування учнів не завжди може бути доцільним.
-Результати роботи учнів менш передбачувані. І тут
теж необхідна ретельна підготовка вчителя.
Немає коментарів:
Дописати коментар